Grups de visitants escolars
Rutes i activitats pedagògiques per a centres d’ensenyament
Activitats d’educació ambiental, rutes i visites guiades dirigides a grups escolars i universitaris que visiten el Parc Natural de la Zona Volcànica i la Garrotxa.
Activitats d’educació ambiental dirigides a centres d’ensenyaments que visiten la Garrotxa i el Parc Natural de la Zona Volcànica. L’alumnat pot utilitzar el privilegiat entorn comarcal per aplicar i treballar continguts i procediments curriculars, o fer una descoberta de l’entorn a la Fageda d’en Jordà i als volcans de Santa Margarida, del Croscat i de Montsacopa.
Les activitats d’educació ambiental s’ajusten als diferents nivells educatiu, al seus currículums i als interessos de docents i alumnat. Es desenvolupen, de forma coherent amb la conservació, en indrets característics del Parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa. Es complementen amb propostes de treballs previ i posterior a l’aula per tal d’aconseguir una major impacte educatiu. Han estat dissenyades i s’executen per un equip de professionals coneixedors del territori, amb amplia experiència i amb l’acreditació “Bon@ Coneixedor@” de Guia de la zona volcànica.
Aquest programa educatiu forma part de l’oferta pedagògica del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Si sou un centre d’ensenyament de la demarcació de Girona, us en podeu beneficiar d’algunes d’aquestes activitats incloses al programa del Mar als cims de la Diputació de Girona.
Responsable: Octavi Bonet / Telèfon de contacte: 972 270 086 / Correu-e: contractacio@tosca.cat
En curs des del 1996.
Activitats pedagògiques de Tosca per a grups escolars visitants
Activitat | Tema | Indret | Nivell | Durada |
La descoberta d'un bosc amb la Capbusseta | El faig i la fageda | Fageda d'en Jordà (Santa Pau) | Educació infantil, 2on Cicle | 3 h |
Descobrir amb l'ajuda de la faja Capbusseta, com és i què hi podem trobar en una fageda mitjançant els sentits | ||||
Lapil·li, la història d'una gota de lava tafanera | Els volcans formats per roques | Volcà de Montsacopa (Olot) | Educació infantil, 2on Cicle | 3 h |
Reconèixer formes i textures. Identificar que un volcà és un conjunt de roques volcàniques | ||||
El roure i els seus amics | El roure i la roureda | E.P., Cicle Inicial | 3 h | |
Descobrir els elements d’un nou entorn, la roureda de roure pènol, a través de l’observació directe i l’aproximació amb els sentits | ||||
El volcanet d'Olot | Paisatge i vulcanisme | Volcà del Montsacopa (Olot) | E.P., Cicle Inicial | 3 h |
Descobrir mitjançant el joc i els sentits com és i com s’ha format el volcà i quines són les seves parts. | ||||
Les sorpreses d'un volcà | El volcà i els elements naturals i humans | Volcà del Puig Astrol (Olot) | E.P., Cicle Mitjà | 4 h |
Iniciar-se en el coneixement d’un volcà. Descobrir un volcà a través dels sentits. | ||||
Un bosc ple de tresors | La fageda | Fageda d'en Jordà (Santa Pau) | E.P., Cicle Mitjà | 4 h |
Iniciar-se en el coneixement d’un ecosistema. Descobrir un bosc a través dels sentits. | ||||
Un volcà i el seu entorn | Paisatge i vulcanisme | Volcà del Montsacopa (Olot) | E.P., Cicle superior | 4 h |
Comprendre el procés de formació d'un volcà i identificar els elements del paisatge | ||||
Expedició al volcà del Croscat | Paisatge i vulcanisme | Volcà del Croscat (Olot i Santa Pau) | E.S.O., 1er Cicle | 4 h |
Aprendre a orientar-se, identificar i situar els elements a l'entorn del volcà del Croscat | ||||
Fem el cim! | Paisatge i vulcanisme | Volcà de Santa Margarida (Santa Pau) | ESO, 1er Cicle | 4 h |
Aprendre a orientar-se, identificar i situar els elements a l'entorn del volcà de Santa Margarida | ||||
Vols fer de vulcanòleg? | Vulcanisme | Volcà del Croscat (Olot i Santa Pau) | ESO, 2on Cicle | 4 h |
Aplicar la metodologia del treball de camp en l'estudi d'un aflorament volcànic | ||||
Endrecem el territori | Avaluació d'Impacte Ambiental | Volcà del Croscat (Olot i Santa Pau) | Batxillerat | 4 h |
Conèixer el procés d'avaluació d'impacte ambiental | ||||
El vulcanisme a la Garrotxa | Vulcanisme | Volcà de la Pomareda i del Croscat (Olot i Santa Pau) | Batxillerat | 4 h |
Recontruir el procés de formació d'un volcà a partir de la informació dels afloraments de dipòsits volcànics | ||||
Ecologia de les fagedes | Comunitats vegetals | Fageda d'en Jordà (Santa Pau) | Batxillerat | 4 h |
Aprendre la metodologia de la realització d'un inventari ecològic forestal |